8.3.2017

Kouluahdistus

   Toivottavasti teillä on kaikki hyvin – minulla ainakin. Vietin hiihtolomani saamatta juuri mitään aikaiseksi, paitsi siivonnut koko asunnon: tuulettanut matot, luutunnut lattiat, siivonnut kaapit,.. Olen tavoitellut kyseisen siivousurakan tekemistä useammin kuin kerran vuodessa, sillä siitä tulee todella hyvä fiilis ja rakastan raikasta, tuuletettua kotia. Ja täysin puhtaita lakanoita, kirkkaan puhdasta keittiötä ja ulkona puisteltua mattoa.  Lomalla keskityin itseni kokoamiseen ja valmistamiseen seuraavaa koulujaksoa varten – jonka aion vetää kunnialla läpi. Erinäisistä syistä johtuen en saanut viime jaksolla juuri yhdestäkään kurssista suoritusta ja poissaoloja kertyi ihan vain muutama.
 Ensi jaksolla sinun täytyy todella panostaa kouluun – muuten meidän täytyy miettiä, aloitatko syksyllä uudestaan.
    Hups. Minulla ei ole varaa aloittaa koko koulua uudestaan (ei niin että olisin tässä kovasti edistynytkään). Joten punnitsin asiaa ja päätin ryhdistäytyä, vaikka aamulla tuntuisi kuinka tylsälle nousta ylös. Ala on minulle tärkeä ja haluan lähihoitajaksi, mutta olen surkea koulussakävijä. Se on ollut aina niin, että kouluun on pakko mennä. Ei se muuksi muutu. Mutta kun olin muutaman kuukauden töissä päiväkodissa, olin vain päivän poissa migreenin vuoksi todeten, että ah, nautin töissä käymisestä! Mutta kyllä, inhoan koulua.
    En ymmärrä, miksi koulussa ahdistaa niin paljon. Aivan joka päivä. Vaikka mielialani olisi virkeä ja olisin motivoitunut ammatin saamisesta ja vaikka mitä, niin aina koulurakennus on se paikka, joka saa ahdistuksen koville. Koulussa ollessani on tuskanhiki päällä vaikka olisi viileä - ja vuoroin palelen. Päätä särkee stressistä ja vatsaan koskee. Tavallaan tuntuu aivan kuin olisin kuumeisena 70 asteisessa saunassa - saunassa, jossa on lisäkseni 100 muuta ihmistä. Ihmiset ahdistavat, ja aistiyliherkkänä koulu on vaikea ympäristö, sille, joka yrittää prosessoida kaikki äänet, tuoksut ja ihmiset yhtä aikaa. Olen varmaankin aika traumatisoitunut koulusta.

    Olen muuten opetellut piirtämään myös vähän (käyttäen vähän mallia apuna, koska en osaa). Tässä teille, olkaa vain hyvät, niistä yksi. Tyttö, jolla ei ole nimeä, ja joka näyttää ehkä hieman hämmentyneeltä. En pidä siitä.

2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Osaat piirtää hyvin! Ps. Liityin lukijaksesi.

    Http://mmarmoritaivas.blogspot.fi/

    VastaaPoista

∞ Saa kommentoida vapaasti ja antaa mielipiteitä!
∞ Muita kunnioitetaan ja muistetaan käytöstavat.
∞ Ihanaa kun oot siinä!